Widex vælger Magnetix som global partner

10. maj 2017

Widex vil styrke sit globale digitale lead-program og øge antallet af kunder på tværs af markeder. Det skal ske via digital markedsføring, og Magnetix er valgt som partner i den ambitiøse strategi.

Ambitionerne er høje og målene er klare, når Widex 1. maj lancerer sit nye, effektiviserede lead-program i de første 9 markeder: Der skal skabes slutbruger-leads, mere trafik til de fysiske butikker, og konverteringen skal optimeres. I første omgang kommer det til at ske via digitale kanaler; SEO, SEM, display og social. 

I den ambitiøse strategi har Widex, en af verdens førende producenter af høreapparater, valgt Magnetix til at hjælpe. Globalt ansvarlige Morten Ellegaard Hessellund, der er E-Business Director forklarer hvorfor: 

”Vi ønskede at samle vores digitale marketing-aktiviteter hos en partner med erfaring, indsigt og bredde i kompetencer, og her var Magnetix det oplagte valg for os. De kan hjælpe os med at effektivisere og prioritere vores digitale marketing-mix og skabe øget transparens i vores forretning – noget vi prioriterer meget højt. Samtidig ser jeg gode muligheder for at udvide samarbejdet på sigt i takt med, at vi ruller yderligere strategi-initiativer ud.” 

Første skridt for Magnetix er at udvikle strategi marked for marked, da købsadfærden og dermed også værdien pr. lead varierer. Derfor er der opstillet benhårde mål for, hvad et lead må koste i hvert enkelt marked, og der er lavet detaljerede beregninger på hvor mange leads, der kan konverteres til butiksbesøg og derefter til salg. Og så er livstidsværdien pr. slutkunde pr. marked er blevet analyseret og fastlagt. 

Client Service Director hos Magnetix, Jimmi Eriksen, siger: ”Vi har arbejdet med centralisering af digital marketing og eksekvering for en række kunder, der ligesom Widex er markante på internationalt niveau. Og det har betydet en øget effekt på minimum 20-25 % på tværs af deres mål og KPI’er. Så samarbejdet med Widex passer perfekt i vores strategi i forhold til at centralisere og effektivisere vores kunders digitale indsats. Og styrke deres forretning.” 

Jesper Nyboe, Head of media buying hos Magnetix, supplerer: Mediestrategien skal støtte brandets digitale strategi, og således fokusere på at indfri de digitale målsætninger der er sat. Men der er mange dynamikker i spil når strategi krydser landegrænser. Derfor er det vigtigt at strategien er konkret og konsistent, samtidig med at den lokale empati skubbes op foran i bussen.

Kort sagt, så skal markederne, udover at præstere lokalt, løfte brandet i flok – og derfor også måles på deres evne til at gøre netop det.

Om Widex: 

 

Widex er en af verdens førende producenter af høreapparater.

 

Virksomheden er familieejet og blev grundlagt i Danmark i 1956.

 

I dag forhandles Widex høreapparater i mere end 100 lande over hele verden, og virksomheden har over 4.000 ansatte globalt.

Jimmi Eriksen

Director of Campaign Services


(+45) 8838 3010