danbolig vinder sølv ved ECHO Awards for Vores Nabolag

9. oktober 2018

Natten til mandag dansk tid var MGM Grand i Las Vegas scene for prisuddelingen ved de traditionsrige ECHO Awards – det uofficielle verdensmesterskab i Direct & Data-Inspired Marketing. Her vandt danbolig sølv i kategorien ”Best Digital Destination” for Vores Nabolag – et projekt der er skabt og udviklet med Magnetix.

Natten til mandag dansk tid var MGM Grand i Las Vegas scene for prisuddelingen ved de traditionsrige ECHO Awards – det uofficielle verdensmesterskab i Direct & Data-Inspired Marketing. Her vandt danbolig sølv i kategorien ”Best Digital Destination” for Vores Nabolag – et projekt der er skabt og udviklet med Magnetix.

”Vi er meget stolte af Vores Nabolag, for vi føler selv det er en platform der virkelig skaber værdi for vores kunder – og også giver indsigt og værdi til alle de brugere der ikke er kunder endnu”, siger danbolig CCO, Anne Mette Koch. ”Vores Nabolag er et vigtigt skridt i vores ambition om at skabe en digital kundeoplevelse i særklasse. Nu har vi så juryens ord for at vi endda er i verdensklasse, og det er selvfølgelig stort at få global anerkendelse for vores arbejde på den måde.”

Lær dit nye nabolag at kende – før du flytter

Vores Nabolag er skabt ud fra den indsigt at når man leder efter et hus, er det ikke kun mursten og kvadratmeter der er vigtigt – man leder efter et sted hvor man kan føle sig hjemme. Og et hjem skabes også af alt det der er udenfor døren. På danbolig.dk/nabolag får hvert eneste af Danmarks over 2000 nabolag sit eget univers, med en unik beskrivelse af områdets mennesker og muligheder. Indholdet er baseret på en kombination af data fra utallige datakilder (bl.a. Geomatic, DMI, BBR, CVR, Skatteministeriet, m.fl.) og brugergenereret indhold, hvor enhver har mulighed for at sætte sine egne yndlingssteder på landkortet og promovere sit eget nabolag.

Kategorien ”Best Digital Destination” hylder ”digitale destinationer der sætter kundeoplevelsen i centrum”, og ifølge juryen er danboligs Vores Nabolag altså et bevis på hvad der sker ”when clever use of data meets great online experiences”. 

Også hos Magnetix er der stolthed over prisen. ”Vores Nabolag er jo et fantastisk projekt at få lov at arbejde på – både på grund af den tekniske udfordring med at integrere så mange forskellige datakilder, og den kreative udfordring i at få det udtrykt i en smuk og inspirerende brugeroplevelse. Siden vi begyndte samarbejdet med danbolig for 6 år siden har vi konstant  løftet barren for den digitale kundeplevelse, og det er virkelig berigende med en samarbejdspartner der er så ambitiøse på det digitale område”, siger Ulrik Mailand, Alliance Director hos Magnetix og kundeansvarlig for samarbejdet med danbolig.

Om ECHO awards 

 

ECHO Awards uddeles af den amerikanske Direct Marketing Association og har i 90 år hædret verdens bedste ”direct response marketing” – marketing der får mennesker til at handle.

 

ECHO Awards er en af verdens største inden for data-drevet, direct og digital marketing med 26 deltagerlande og 700 indsendelser fordelt i 31 kategorier.

Ulrik Mailand

Ulrik Mailand

Alliance Director


+45 40408073