Velux og Magnetix i nyt samarbejde

9. november 2015

Den danske vinduesgigant Velux har valgt Magnetix som ny samarbejdspartner

Magnetix skal hjælpe Velux med digital markedsføring i bredeste forstand i ca. 20 lande; fra kampagnestrategi og kommunikationskoncept til displayannoncering, search-rådgivning og udvikling af digitale universer og utilities.

De første fælles projekter sætter fokus på Velux’ store portefølje af accessories, som fx gardiner og persienner. Velux har udviklet en lang række unikke produkter, men nu skal også markedsføringen og selve præsentationen af produkterne løftes op på samme høje niveau.

“Vi glæder os til at lancere de første løsninger sammen med Magnetix”, siger Lisbeth Collignon, som er Director, Marketing Communication i Velux. “Både vores brand og vores produkter giver mulighed for markedsføring der er relevant og vedkommende for kunderne, men vi har haft brug for hjælp til at gøre det nemmere og mere engagerende at involvere sig i vores univers. Det skal simpelthen både være nemmere at købe og nemmere at opleve. Magnetix er både stærke på de klassiske digitale marketingdiscipliner der skaber trafik og konvertering, og på de mere oplevelsesbaserede”. Strategic Marketing Planner Kenn Hoe Christensen supplerer: ”Vi drømmer jo om at skabe nogle spændende utilities som bliver en naturlig og inspirerende del af brugerrejsen, og det forventer vi at vores nye samarbejde vil sætte os i stand til.”

Hos Magnetix deler Client Service Director Jimmi Eriksen de høje forventninger til samarbejdet: “Velux har jo en klar vision for hvor deres markedsføring skal hen, og den matcher godt med det vi kan. Vi hylder fælles grundprincipper om at sætte brugeroplevelsen i centrum og skabe interaktioner, der i højere grad bliver opfattet som serviceforløb end som marketingpåvirkninger, og det giver et stort potentiale for at skabe spændende løsninger.”

Samtidig siger Jimmi Eriksen at der også værdimæssigt er grundlag for et godt samarbejde: “Vi har et virkelig godt fælles grundlag, kan vi mærke. Velux’ kerneværdier om at skabe resultater som en fælles indsats bygget på engagement, gensidig respekt og løbende forbedring passer fuldstændig med vores principper for det stærke partnerskab. Vi mener jo tiden er løbet fra den gamle bureaumodel hvor man kaster en briefing over hegnet til bureauet - som så kaster en løsning tilbage med en faktura på. Vi tror meget mere på fortløbende, fælles processer – og vi har allerede et godt samarbejde med Velux’ eget kreative team.”

Velux blev grundlagt i 1941 i København. Velux Gruppen har i dag produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i 40, og er et af de stærkeste globale brands i byggematerialeindustrien.

Gruppen beskæftiger i alt ca. 10.000 medarbejdere, heraf 2.600 i Danmark.                    

Jimmi Eriksen

Executive Director


(+45) 8838 3010