Magnetix skal skabe nyt Oticon.com

5. november 2014

Oticon lancerer i 2015 en ny global webløsning til både B2C- og B2B-kommunikation – og det sker i samarbejde med Magnetix.

Oticon er en af verdens absolut førende høreapparatsproducenter – og berømt i hele verden for både innovative produkter og organisations- og arbejdsformer. Nu er Magnetix valgt som samarbejdspartner til at få også Oticons website til at afspejle virksomhedens visionære og brugerfokuserede profil. 

Kristoffer Finsteen Gjødvad, Senior Director i Oticon Sales & Marketing har klare ambitioner for det nye Oticon.com: "Vi ser et oticon.com for os, der i langt højere grad end tidligere leverer på vores løfte om at sætte 'mennesket først' og skabe unikke og personligt tilpassede løsninger. Det gælder brugervenlighed, design og indhold – og de seneste års digitale udvikling har givet nogle helt nye muligheder for også teknisk at leve op til de ambitioner. Det ser vi et stort potentiale i, og det forventer vi at Magnetix kan hjælpe os med at indfri. "

Løsningen skal både dække kommunikation med forbrugere og med de audiologer og hørecentre der forhandler Oticons produkter, og kommer således også til at omfatte flere forskellige service-, shop- og selvbetjeningsaspekter. 

Hos Magnetix er COO Christina Rind Helsbro begejstret for kombinationen af Magnetix og Oticon: "Oticon står for produkter der sætter brugeren i centrum, og i vores optik er det helt afgørende for at kunne skabe de bedste løsninger - også digitalt. Det er en inspirerende opgave at tage det kompromisløse fokus på brugerens behov og oplevelse som gennemsyrer Oticons produkter, og så indføre det også på de digitale kanaler. "

Oticon og Oticon Medical er en del af C20-virksomheden William Demant Holding Group (WDH), der stiftedes allerede i 1904 (under navnet Oticon). WDH har over 9.000 ansatte og en omsætning på mere end 9 mia. kr.

Christina
Rind Helsbro

CCO


(+45) 8838 3010