Nordea og Magnetix i nordisk samarbejde

10. august 2016

Nordens største bank har valgt ny digital partner.

Efter en større international bureaukonkurrence har Nordea valgt Magnetix som ny digital samarbejdspartner på nordisk niveau, og bliver dermed et markant startskud på bureauets nordiske internationaliseringsplaner.

Første projekt er allerede i fuld gang, et webudviklingsprojekt for Nordeas Digital Banking division. Bureaukonkurrencen havde særlig fokus på at demonstrere evnen til at skabe sammenhængende kunderejser på tværs af kanaler og platforme, og her valgte Nordea altså Magnetix' oplæg som det mest perspektivrige.

COO Christina Rind Helsbro siger om det nye projekt: "Vi er meget glade at komme i gang med arbejdet. Vi har hos Nordea mødt et hold af passionerede mennesker der har store ambitioner både på kundernes og bankens vegne, og det er jo en skøn kombination. Bankverdenen er en af de mest spændende fronter lige nu når det handler om at definere fremtidens kundeoplevelse, og vi er meget stolte over at få lov til at hjælpe Nordea frem mod at blive førende i Norden på digital service og rådgivning".

For Martin Bochineck, Magnetix' CEO, er begejstringen for det nye samarbejde især fokuseret på det pan-nordiske perspektiv: "Det er ikke nogen hemmelighed at vi meget gerne vil arbejde internationalt med vores kunder, og det er en spændende udfordring at skabe en platform for den digitale bankoplevelse så den både bliver konsistent i hele Norden og samtidig lokalt relevant," fremhæver han. 

Christina Rind Helsbro peger desuden på at selve bankforretningens karakter ligger godt til Magnetix' strategiske fokus: "Hvis man skal lave en vision for fremtidens bank er jo et virkelig fascinerende samspil mellem det at udnytte de kolossale mængder personlig data på en intelligent måde, det at lave kvalificeret digital rådgivning der stadig virker ligeså dybt personlig som et fysisk møde, og så det at muliggøre elegant og intuitiv selvbetjening på tværs af kanaler. Den kombination er opskriften på en oplagt Magnetix-opgave, synes jeg. Der hvor brugeroplevelse, strategisk kanalsammenhæng og dataudnyttelse mødes."

Martin
Bochineck

CEO


(+45) 8838 3010