Kom til briefing om responsive web

23. februar 2015

Som altid, så holder Google kortene tæt til kroppen, når det handler om søgeoptimering, men den 21. april vil mobilvenlighed få en markant større betydning i Googles search ranking. Mange virksomheder er i gang med at omlægge deres gamle hjemmesider til responsive løsninger, men hvad betyder det i grunden?

Temaet næste gang er responsive web – og arrangementet løber af stablen d. 19. marts.

Hvilke forhold skal man være opmærksom på når man ønsker at skabe den totale brugeroplevelse på tværs af desktop, tablet og mobil?

For nylig begyndte Google at markere om et site er mobilvenligt. Ingen ved med sikkerhed eksakt, hvad der kommer til at ske, men alle eksperter er enige om en ting: Hvis dit website ikke er mobiloptimeret, bliver det scoret dårligt i Googles fremtidige søgeresultater.

Sammen med danbolig fortæller vi om vejen mod at blive en ægte omnichannel ejendomsmægler; hvordan de skaber konsistente brugeroplevelser på tværs af forskellige medieplatforme og tilpasser sig det evigt voksende udbud af skærmstørrelser og devices.

Vi dykker bl.a. ned i, hvordan man omsætter et stort komplekst IT-projekt med mange integrationspunkter til en brugerorienteret, intuitiv og responsiv webløsning, der samtidig sikrer omkostningseffektiv drift på både indholds- og udviklingssiden.

danbolig.dk blev i efteråret 2014 kåret som EPiServer Site of the Year.

 Tilmeld

Program:

08.30Registrering og morgenkaffe

09.00Responsivt webdesign; hvorfor og hvordan?
Det er en stor udfordring at skabe en konsistent brugeroplevelse på tværs af medieplatforme. Måske netop derfor har kun få danske virksomheder websites, der er optimeret til mobil, tablets og desktop. Creative director Morten Kold fortæller om at designe, når rammerne kan rykke sig.

09.25Hvordan styres et responsivt web-projekt?
Partner og director Rikke Clausen fortæller om rejsen fra forretningsbehov, over koncept, igennem udvikling og frem til færdig løsning.

09.40Fra kigger til kunde - danboligs digitale kundeoplevelse
Kommerciel chef Anne Mette Koch og digital projektleder Kian Ejlertsen præsenterer danboligs responsive hjem på nettet. Hør om websitets rolle i den samlede brugerrejse - og få indblik i, hvordan danbolig skaber en total kundeoplevelse, der gør 'kiggere' til kunder.

09.55Spørgsmål og svar

Hvem er dette særlig interessant for?
Arrangementet henvender sig til projektledere, digitalt ansvarlige og folk med ansvar for virksomhedens web- og e-handelsløsning.

Arrangementet har været afholdt.

Meld dig til nederst på siden, så vil du modtage vores nyhedsbrev herunder information om kommende arrangementer.