Magnetix går nordisk som del af Isobar

15. juni 2016

Magnetix har længe haft internationalisering som strategisk indsats, med erklæret målsætning om at blive førende i Norden. Nu har bureauet fundet en samarbejdspartner der kan hjælpe med opfylde ambitionerne.

Magnetix har nemlig netop indgået en aftale med Isobar, et af verdens største digitale bureauer med 4.400 medarbejdere globalt. Fusionen samler Magnetix og de 4 Isobar-selskaber i Danmark, Sverige, Norge og Finland under et nyt selskab, Isobar Nordics, der dermed bliver et af Nordens største bureauer.

Magnetix og de 4 øvrige selskaber i Isobar Nordics vil fremover blive ledet af Magnetix' nuværende CEO og grundlægger Martin Bochineck sammen med COO Christina Rind Helsbro.

Martin Bochineck siger om den nye konstellation: "Vi er både ekstremt stolte over at blive en del af et af verdens mest innovative og dygtige netværk, og ret ydmyge over for den opgave vi står foran. Vi har i lang tid ledt efter den helt rigtige samarbejdsmodel for at kunne indtage Norden, og Isobar er på rigtige mange måder et perfekt match for os."

COO Christina Rind Helsbro supplerer: "Både når det handler om strategi, mission og værdier føler vi at Isobar passer fantastisk sammen med os. Vi har fuldstændig samme fokus på at skabe sammenhængende kundeoplevelser på tværs af alle kanaler og at få content, brugeroplevelse og commerce til at smelte sammen."

Martin Bochineck peger desuden på Isobars internationale kompetencer som en væsentlig motivation for fusionen: "Der er ingen tvivl om at vi får nogle helt andre muskler at spille med nu, og vi tror at det kapitel vi nu tager hul på, bliver endnu mere spændende end det der er gået forud. Nu kan vi for alvor tilbyde vores kunder at realisere deres visioner også på internationalt plan, og den udfordring synes vi er ekstremt motiverende".

Fusionen afventer nu kun konkurrencemyndighedernes godkendelse før den er en realitet.

Isobar er repræsenteret i 44 markeder, er rangeret som global leader blandt digitale bureauer både af Forrester og Gartner, og har bl.a. Coca-Cola, Netflix og Adidas som kunder. Isobar er en del af Dentsu Aegis Network, der også ejer bl.a. Carat, Vizeum og iProspect.

Martin
Bochineck

CEO, Partner


(+45) 8838 3010