L’Oréal i nordisk partnerskab med Isobar og Magnetix for at højne forbrugeroplevelsen

15. oktober 2018

I 2017 gik L’Oréal på udkig efter et nyt kreativt CRM-bureau til hjælpe med marketingsindsatsen i Norden. Efter en langt pitch-forløb, valgte L’Oréal Nordics Isobar – og dermed også Magnetix - som ny kreativ og strategisk marketingpartner.

Partnerskabet er nu vokset til at omfatte nordisk content og kampagnearbejde på tværs af alle kanaler for mange brands i L’Oréal-familien, herunder Vichy, La Roche Posay, Garnier, Maybelline og Nyx Professional Makeup. Herudover er Isobar Nordics valgt som foretrukket CRM-partner for alle L’Oréal-brands med forretning i Norden for at styrke L’Oréal’s kompetencer inden for marketing-automation og datadrevet marketing.

Et skridt på vejen mod mere forbrugercentret marketing

Ifølge Matthijs van der Putten, L’Oréal’s Chief Marketing Officer for Norden, er partnerskabet en del af en udvikling henimod et stærkere forbrugerfokus hos L’Oréal. “Vi så et behov for at bevæge os ud over den tilgang, som branchen hidtil har haft til marketing; skønhedsindustrien er så optaget af at lancere det næste fantastiske produkt, og i jagten på newnesser det nemt at glemme forbrugeren. Vi havde et ønske om at bevæge os mere i retning af forbrugercentreret marketing med fokus på at opbygge og udvikle et publikum, opbygge vores egne kanaler og lukke kløften mellem brand-oplevelsen og købsoplevelsen. Med deres stærke profil inden for CRM har Isobar Nordics og Magnetix det perfekte forbrugerfokuserede mindset til at hjælpe os på denne rejse.”

Martin Bochineck, CEO hos Isobar Nordics, tilføjer: “Hos Isobar Nordics og Magnetix er vi fascinerede af idéen om brand commerce, filosofien om at bringe inspiration og transaktion tættere sammen for at skabe en mere naturlig og behagelig købsoplevelse, og vi føler, at der er et kæmpe potentiale for dette i skønhedsindustrien.” 

Et strategisk tværnationalt partnerskab

For Martin Bochineck, er partnerskabet med L’Oréal vigtigt af flere grunde: “Dette er præcis den type kunder, vi drømte om, da Magnetix fusionerede med Isobar for to år siden. Vi vidste, at vi aldrig kunne levere på den slags tværnationale kreative og strategiske partnerskaber uden ægte nordisk tilstedeværelse, og jeg er meget stolt af den nye infrastruktur, vi har bygget sammen med L’Oréal. Det gør det muligt for os at producere i større skala og med lokalt tilsnit understøttet af vores kontorer i Stockholm, Helsinki, Oslo og Göteborg - og det giver marketing-teamet i L’Oréal mulighed for at fokusere på at gøre det, de gør bedst, nemlig at opbygge stærke og dynamiske brands.”

Matthijs van der Putten tilslutter sig dette synspunkt: “Den centrale udfordring for en international marketing-organisation som vores er, hvordan vi matcher lokal relevans med global tyngde. Hvordan kan vi være både fleksible og lokale nok til at være relevante og til stede i de konstant igangværende samtaler om vores brands på de sociale medier, samtidig med at vi drager fordel af vores globale størrelse og rækkevidde? Jeg føler, at vi er på en meget lovende rejse mod at løse denne udfordring.” 

En fremtidssikret partnerskabskonstellation

Centrum for partnerskabet er Magnetix’ københavnerkontor, hvor Client Service Director, Louise Dam, leder et team af i alt 21 medarbejdere på denne kunde i koordination med de nordiske søsterkontorer. “Det er et utroligt spændende arbejde, vi laver for L’Oréal“, siger Louise Dam. “Der er så meget potentiale i det her for at blive den førende digitale spiller i skønhedsbranchen. Disse brands ligger så dybt forankret hos de mennesker, som bruger dem, og at få mulighed for at opbygge disse relationer er en superspændende opgave. Mange mennesker forventer, at vi præsenterer deres favoritbrand helt rigtigt, men vi skal også udfordre deres opfattelse og tage L’Oréals brands til nye og interessante steder, samtidig med at vi skal finde den fine balance mellem de globale retningslinjer fra Paris og behovet for nordisk relevans. At have mulighed for at arbejde på dette på tværs af så mange brands og på tværs af alle de nordiske lande er virkelig et privilegium, men vi har opbygget et setup, som virkelig positionerer os godt for fremtiden”.

Louis Dam​

Louise Dam

Client Service Director


+45 4178 7696