HK spreder god kollegakarma i hele 2015

20. november 2015

HK sætter fokus på det gode arbejdsmiljø og opfordrer danske lønmodtagere til at sprede ”god kollegakarma” i en cross-channel kampagne som har strakt sig over hele 2015.

For HK er 2015 arbejdsmiljøets år hvor alle gode kræfter sættes ind for at forbedre miljøet på danske arbejdspladser. På funktionærarbejdspladser er det især det psykiske arbejdsmiljø som fylder og som HK’s medlemmer vægter højt og som derfor er i centrum for indsatsen. 

Det gode kollegaskab er afsættet

HK’s mål er på én og samme tid at medvirke til et bedre arbejdsmiljø og at positionere sig som en aktiv spiller på området. Men hvordan gør man psykisk arbejdsmiljø nærværende og lettilgængeligt for det brede publikum? Vi tog det det greb at opfordre danskerne til at sprede god kollegakarma i en massiv cross-channel kampagne som spredte sig over hele året. 

Først den gode karma, så den store prisoverrækkelse

Kampagnen, som er udviklet af Magnetix og &Co, havde to faser: I første fase opfordrer HK medlemmer og andre til at sprede god Kollegakarma på deres arbejdsplads – dyrke det gode kollegaskab i hverdagen og i digitale kanaler. I anden fase handlede det om at få nomineret og udpeget Danmarks Bedste Kollega ude på arbejdspladser i det ganske land.

Kampagnen blev rullet ud i alle relevante kanaler både off- og online. Omdrejnings-punktet var henholdsvis et kampagnesite hvor man kan kunne tage en ti-dages Kollegakarma challenge og et Facebook community der samlede indsatsen for det gode arbejdsmiljø. Udbredelsen af det gode budskab foregik med digital annoncering, e-mail, youtube, Facebook, radio, outdoor og på TV. Kampagnens klimaks var kåringen af Danmarks Bedste Kollega på Great Place to Work Konferencen d. 17. november i Cirkusbygningen, København, hvor også Great Place to Work kårede Danmarks bedste arbejdsplads.

Lars
Harder

Director of Project Services


(+45) 2773 4801