HK: Fremtidens digitale fagforening

28. april 2014

HK er én af landets ældste fagforeninger. Det er også én af de mest moderne, og satser på det digitale som ingen andre.

Som én af Danmarks største og mest traditionsrige fagforeninger er HK i den grad med til at tegne fremtiden for det danske arbejdsmarked og Den Danske Model. Det har man taget konsekvensen af og arbejder benhårdt på at være den førende fagforening på digital kommunikation og services. For det er den digitale udvikling der skaber fremtiden for HK’ernes arbejdsliv, hvad enten de står i butik, håndterer administrationen på landets sygehuse eller designer websites og brochurer.

”Fagforeningerne står i en brydningstid, hvor traditionelle arbejdspladser og -måder er udfordret af globalisering, digitalisering og effektivisering. Det er HK’s mål at hjælpe vores medlemmer med at stå så stærkt som muligt på fremtidens arbejdsmarked. Og her spiller vores website og andre digitale kanaler en central rolle,” fortæller Michala Svane, chef for medlemskommunikation, markedsføring og HR i HK. ”Derfor har vi også lagt ambitiøse planer for hvordan vi skal agere digitalt.”

Det nye website er omdrejningspunktet for HK’s digitale strategi og første skridt i en tre-årig proces. Sitet samler alle enheder og organisationer under HK i én samlet platform som er 100% orienteret mod medlemmernes informations- og servicebehov.

Løsningen er bygget på Sitecore CMS og tilbyder en høj grad er personalisering. Målet er at sitet skal give hvert enkelt medlem præcis den information, de tilbud og de ydelser som er relevante, uden at man behøver vide hvem der ligger inde med informationen. Af samme årsag er sitet skabt i et responsivt design som automatisk tilpasser sig og kan bruges på smartphones, tablet og pc’er uden at gå på kompromis. HK’s viden og information skal naturligvis kunne tilgås af medlemmerne på alle apparater.

Se det nye personaliserede, responsive, sociale og brugerrettede hk.dk her.

Caroline Bernsdorf

Caroline Bernsdorf

Senior Consultant


4190 5014