Helt tæt på verdens mest eksklusive porcelæn

26. februar 2018

I en ny digital løsning viser Magnetix og Royal Copenhagen, hvordan man gør en produktlinje til et brand-manifest - og verdens mest eksklusive stel relevant for mange.

Don’t tell it, show it

Flora Danica er kronjuvelen i Royal Copenhagens produktportefølje – og i hvert eneste penselstrøg findes beretninger om den håndværksteknik og kulturelle arv, der udgør Royal Copenhagens DNA. Beretninger som Magnetix har fået til opgave at sætte på digital form. 

Gennem måneder har det kreative team i Magnetix arbejdet på at overføre stellets taktile kvaliteter til et passende digitalt format; gøre historiske linjer til nærværende fortællinger; og formidle kærligheden til det fremragende håndværk, som ligger gemt i produktionens mange steps.

En autentisk oplevelse i et digitalt format

Resultatet er blevet et eksplorativt website, hvor ord bliver til eventyr og visuelle greb til små klassiske kompositioner. Stellet er smukt – og i store billeder får det plads til at formidle sin værdi. Navigationen er fri og flydende – og giver brugeren mulighed for selv at definere sit møde med Flora Danica. Mest ejendommeligt er 3D-toolet, hvor du kan studere en steldel fra alle leder og kanter og opleve, hvordan det samme blomstermotiv kan variere i utallige udtryk. 

Det er kun få forundt at komme i besiddelse af et stykke Flora Danica og opleve alle de små detaljer, der gør det til en stor kunst. Magnetix har formået at imitere oplevelsen med stor troværdighed, siger Marc Thrane, der er Global Marketing Director i Royal Copenhagen.

Viljen til at ville mere  

Jimmi Eriksen, Client Service Director i Magnetix, understreger, at tillid og en fælles lyst til at bryde grænser, har været forudsætninger for successen: ”Vi har fået muligheden for at forfølge krøllede idéer, eksperimentere med nye virkemidler og skabe et site med kreativ flyvehøjde. I dag står vi med en løsning, der beviser hvor langt man kan nå med en modig kunde og god relation”.

Oplev det nye website på: http://floradanica.royalcopenhagen.com

Royal Copenhagen blev grundlagt af den danske enkedronning Juliane Maria i 1775 under navnet Den Kongelige Porcelænsfabrik.

 

Det første Flora Danica stel gik i produktion i 1790 på Kong Christian 7.’s befaling – og det siges, at den var tænkt som en forsoningsgave til den russiske kejserinde Katharina den Store.

 

Porcelænets blomstermotiver er håndmalede gengivelser af motiverne i det berømte botaniske værk Flora Danica. Kun 12 mennesker mestrer den særlige malerteknik – alle er givet en vis portion kunstnerisk frihed, så hver eneste steldel skabes som et lille unikum.  

Jimmi Eriksen

Director of Campaign Services


(+45) 8838 3010