'Godt begyndt' gi'r sunde vaner hos fitness dk

8. september 2015

Magnetix og fitness dk lancerer nyt velkomstprogram, der med udgangspunkt i nye medlemmers personlige træningsmål tilbyder personaliseret og automatiseret rådgivning, motivation og inspiration.

De fleste har nok prøvet det: Man starter optimistisk på en ny sund livsstil - men allerede efter få uger er de gode intentioner svigtet. Gode vaner skabes nemlig ikke på en uge eller to. Tværtimod siger både forskning og erfaring at det snarere tager 100 dage at udvirke virkelig forandring.

På den indsigt har Magnetix skabt et nyt velkomstprogram til nye medlemmer i fitness dk: Et e-mailbaseret program der over de første 100 dage tilbyder personaliseret og automatiseret rådgivning, motivation og inspiration. 

Med udgangspunkt i det nye medlems personlige træningsmål, hvad enten det handler om at opnå vægttab, konditionsforbedring, øget velvære eller en smukkere krop, modtager man både et skræddersyet træningsprogram og evt. en kostplan, anbefalinger til konkrete hold og øvelser, og masser af inspirerende viden om kost, motion og motivation.

Undervejs i de første 100 dage modtager man som medlem løbende status for træningsfrekvens og fremskridt på vej mod de mål man har sig  

Programmet er bygget på Oracle-platformen Responsys og tager højde for en lang række variabler, fra fitnesserfaring og træningsambitioner, til køn, vægt og aktivitetsniveau.

"Fitness dk er jo unikke når det handler om kvalitetsrådgivning til enhver målgruppe. Her understøtter det nye velkomstprogram alt det vi står for: En individuelt tilpasset rådgivning der motiverer og inspirerer dig til at holde fast og nå dine mål", siger Christian Rau, salg- og marketingdirektør for fitness dk. "Det giver vores medlemmer en god første introduktion til vores univers, og dermed er det også et perfekt afsæt til al den fremtidige dialog, vi gerne vil skabe med vores medlemmer".

Magnetix' kreative direktør Nicholai Reinseth har selv arbejdet med strategien for projektet: "Vi ser først og fremmest det her projekt som en virkelig positiv tilgang til kundetilfredshed og loyalitetsmarketing. Mange virksomheder tænker meget defensivt når det handler om at mindske churn og fastholde kunder - der handler det kun om at reagere på krisetegn i kundeforholdet. Men fitness dk investerer tid og energi i at give den gode velkomst, ikke bare en forkølet velkomstmail. Det tror vi har et kæmpe potentiale. Og sammen med fitness dk tror vi på at det er enormt loyalitetsskabende at give sine medlemmer eller kunder den bedst tænkelige start, så de oplever fuld værdi for pengene med det samme." 

Vil du opleve fitness dk's nye velkomstprogram i praksis, kan du blot melde dig ind i et hvilket som helst fitness dk-center og takke ja til 100-dages programmet. Måske det endda kan føre til nye, bedre vaner?  

Nicholai
Reinseth

Executive Creative Director


(+45) 8838 3010