Ny app bringer Lotto til mobilen

23. juni 2017

I et tæt kundesamarbejde har Magnetix udviklet en ny app til Danske Lotteri Spil A/S. En samlet platform, hvor danskerne kan spille med digitalt og få en bedre oplevelse med de klassiske kuponer.

Som del af en bred digital oprustning, ønskede Danske Lotteri Spil A/S at gøre sine masterbrands Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot og Keno mere tilgængeligt for sine kunder.

Udover at fastholde de traditionelle Lotto-spillere, skulle det ellers stærke brand nå en yngre målgruppe. Lotterispillene skulle være relevante og tilgængelige for alle dem, der ikke er vokset op med TV-trækninger af ugens vindertal.

Magnetix’ svar er den nye Lotto-app. En enkel platform, der lader brugerne købe digitale kuponer og følge med i deres yndlingsspil fra mobilen.

Plads til papir

En essentiel del af den nye app er, at den ikke er et skridt væk fra de traditionelle Lottospillere. I udviklingen blev der lagt stor vægt på, at nye købsmuligheder skulle prioriteres lige så højt som de traditionelle spilformer på papirkuponer.

For Lotto er også turen til forhandleren. Og at have den fysiske kupon hængende på køleskabet. Derfor lader den nye app dig også tjekke vindertal, finde vej til nærmeste forhandler og scanne dine papirkuponer for gevinst.

En app var et perfekt værktøj

Derfor var en app også det rigtige valg. Teknologien gav mulighed for netop denne bredde af funktioner, som Magnetix lagde vægt på:

”En app kan noget, som fx webløsninger ikke ville kunne give. Udover kernefunktioner som køb af spil og gevinsttjek, kan vi fx bruge GPS’en til at vise vej til forhandlere, kameraet til at scanne kuponer og fingeraftrykslæseren til at lade dig logge sikkert ind uden NemID. Det øger både brugervenligheden og den overordnede spiloplevelse”, siger Buster Laursen, Teknisk Projektleder hos Magnetix.

Produkt af et langt samarbejde

Siden 2015 har Danske Spil lagt en stor del af deres digitale opgaver hos Isobar, sidenhen Magnetix. Og siden opstarten af samarbejdet har den nu lancerede app været en prioriteret del af den digitale strategi.

”Danske Lotteri Spil har længe haft ambitioner om at indfri de mobile forventninger vores kunder har til os, og at kunne tilbyde en god kundeoplevelse på mobilen. Det skal være nemt at spille og se om man har vundet, og vi er glade for at vi er godt i gang med at indfri den ambition, i et godt samarbejde med Magnetix”, siger Martin Kronborg, Data & Digital Manager hos Danske Lotterispil.

Lotto App’en er tilgængelig i App Store og Google Play.

Den nye Lotto app kan downloades til iPhone og Android her:

 

 https://danskespil.dk/lotto/app 

Jeppe Munksnæs

Jeppe Munksnæs

Head of Studio / Client Service Director