Nyt site og digital strategi for Danløn på 4 markeder

17. maj 2017

Ambitiøse vækstmål og behov for en ny digital tilstedeværelse. Det er afsættet, da Lessor A/S og Magnetix sætter gang i et tæt og agilt samarbejde.

Stigende konkurrence på markedet – og øgede krav om effektive, nemme og tidsbesparende løsninger fra kunderne. Det er de realiteter, der sætter gang i Lessors ambitioner om øget vækst, en ny digital strategi og en transformation af deres nuværende website og platform. I første omgang gælder det cloud-løsningen Danløn – systemet, som mere end 45.000 små og mindre virksomheder bruger til at udbetale løn til sine medarbejdere.

Lessor vælger Magnetix som strategisk partner for hele deres digitale tilstedeværelse i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland – bl.a. for at opnå en lettere og mere smidig time to market. Løsningen indebærer bl.a., at bureauet skal levere strategi marked for marked, koncept, UX, nyt logo, ny visuel identitet, ny tone of voice, SEO-analyse, implementering, intern launch og lanceringsfilm. 

For at imødekomme alle behov, ønsker, krav og ønsket time to market er præmissen klar fra start: Samarbejdet skal være tæt – med ugentlige møder, masser af workshops, løbende præsentationer og justeringer og tæt dialog alle involverede parter imellem.

Susanne Lund, Chief Commercial Officer hos Lessor siger:

”Processen har været agil og fokuseret, og samarbejdet med Magnetix har været intenst og sjovt. Vi kom i mål på til tiden og helt som vi ønskede. Ikke mindst fordi processen har været  professionelt kørt af Magnetix, der målrettet og overskudsagtigt er gået til opgaven med gejst, kompetencer og stor erfaring.”

Director of Project Services hos Magnetix, Lars Harder, supplerer:

”Lessor kom til os med en klar strategi og høje ambitioner. Og så var de lydhøre, proaktive og klar til at tage fat med opsmøgede ærmer sammen med os. Det har været et meget, meget tæt samarbejde, hvor alle parter har været fleksible og taget ansvar. Og det har været en helt nødvendig forudsætning for, at vi er nået i mål. Den meget klare strategi for time to market blev en fælles styrepind for alle gennem hele processen. Og de vigtigste byggesten i den samlede digitale strategi var den ambitiøse målsætning om vækst og behovet for en helt ny digital tilstedeværelse.” 

Næste fase i samarbejdet mellem Lessor A/S og Magnetix er virksomhedens it-løsning for mellemstore og store virksomheder, Lessor, der bl.a. håndterer løn, tid, vagtplaner og HR. Denne løsning skal, ligesom Danløn er blevet det, laves i Episerver.   

Om Lessor A/S:

 

Siden 1972 leverandør af effektive og fleksible IT-løsninger som fx Danløn og Lessor til håndtering af løn, tidsregistrering, HR og vagtplaner.

 

I dag bruger over 45.000 danske og 1.500 internationale små, mellemstore og store virksomheder en eller flere af Lessors løsninger.

Lars
Harder

Director of Project Services, Partner


(+45) 2773 4801