danbolig flytter ind i den mobile virkelighed

23. september 2014

danbolig lancerer ejendomsmæglerbranchens første responsive website og giver boligsøgere og -sælgere den ultimativt mest overbevisende oplevelse på alle skærme.

Nu er det en kendsgerning: Internettet er blevet mobilt. På flere og flere websites er der et flertal af brugere på smartphone og tablet. Det gælder også danbolig som allerede krydsede den magiske grænse i løbet af sommeren 2014. 

Som én af Danmarks største ejendomsmæglerkæder har danbolig valgt at tage den mobile udfordring på sig. For danbolig er udviklingen en oplagt mulighed for at komme et skridt foran konkurrenterne ved at lancere branchens første responsive webløsning. Sitet, som gik live 17/9 2014 er designet og udviklet af danboligs faste partner på web og dialog, Magnetix, og er et vigtigt skridt på vejen mod at tage den digitale førerposition i branchen.

Det responsive design er skabt for at give boligsælgere de absolut bedste vilkår for at markedsføre deres bolig. Det er skabt til en tid hvor boligsøgning lige så godt kan foregå på mobilen på vej hjem i bussen, som på langs med iPad i den ene hånd og fjernbetjening i den anden. Og hvor det er vigtigt at boligen tager sig ordentligt ud, uanset hvor køberen befinder sig.

Også danboligs innovative boligsøgning kommer endnu mere til sin ret på den nye webløsning. Her har den nemlig fået ærespladsen på forsiden af sitet – simpelthen i erkendelse af at det er det brugerne kommer for. Ingen kan længere være i tvivl om at søgemotoren på danbolig.dk er af en helt anden kaliber end traditionelle boligsøgninger. Eller at danbolig mener det alvorligt, når man siger at man vil være førende.

”danboligs nye website er tænkt og bygget  at give for at give vores kunder – boligsælgerne – den bedste platform at vise boligen frem på. Og den platform skabes ved at give boligkøberne den bedst tænkelige oplevelse – på pc, tablet og mobil”, siger kommerciel chef i danbolig Anne Mette Koch. ”Vores brugerundersøgelser viser at det vigtigste for boligkøbere er store, informative og detaljerede billeder. Derfor er de helt naturligt i centrum for løsningen. Undersøgelserne viser også at brugerne har meget klare forventninger om en løsning der giver dem fokus og fyldig information i et logisk, fremadskridende hierarki. Derfor har vi skabt en meget fokuseret løsning hvor alt er benhårdt prioriteret – for brugernes skyld,” understreger Anne Mette Koch.

Ulrik Mailand

Ulrik Mailand

Alliance Director


+45 40408073