Bedste omnichannel-virksomhed

22. maj 2014

Tillykke til Brødrene Dahl: FDIH har netop uddelt E-handelsprisen og Brødrene Dahl løb med prisen for bedste omnichannel-virksomhed.

Omnichannel-prisen gives til en virksomhed "som giver kunderne en helhedsoplevelse, uanset hvordan de vælger at interagere med virksomheden". Og Brødrene Dahl har formået at integrere deres service på tværs af kanaler, både off- og online, så kunderne får relevant kommunikation på netop de kanaler der passer dem bedst. Det gælder uanset om kunden er enkeltmands-VVS’er eller en installatørvirksomhed med 100 ansatte, om de færdes mest i den fysiske butik eller i onlineshoppen BD.dk, eller foretrækker e-mail-nyheder direkte på mobilen.

Det er ikke bare en teknisk løsning, Brødrene Dahl bliver belønnet for. Det er viljen og evnen til at drive en langsigtet strategi med kunden i fokus, bygget på et solidt fundament af indsigt og analyse, bl.a. en omfattende datamining af 31.000.000 kundetransaktioner.

Brødrene Dahl formår vigtigst af alt at se kunden bag tallene: Samtlige transaktionsdata, fra både fysiske butikker og BD.dk, omsættes til personaliseret service hvor den enkelte kunde får det rigtige tilbud, på det rigtige tidspunkt - til den rigtige, individuelle pris.

Ambitiøse strategier kræver gode samarbejder: Brødrene Dahls omnichannel-indsatser bliver til i samarbejde med både Magnetix og Vertica, samarbejder der har givet anerkendelse – fx blev det succesfulde kundeprogram eService belønnet med Indsigtsprisen ved Rambuk-uddelingen sidste år – men endnu vigtigere også resultater: 70 % af markedet husker nu Brødrene Dahls markedsføring mod 51 % året før, og omsætningen på varenumre er øget med helt op til 300 %.

Det betaler sig at sætte kunden i fokus.

Stort tillykke til Brødrene Dahl med E-handelsprisen. Vi glæder os til det fremtidige samarbejde.

Se mere om eService i Markedsføring her.

Jimmi Eriksen

Executive Director


(+45) 8838 3010