Virtual VVS med Brødrene Dahl

20. april 2017

Hvad gør Danmarks største VVS-grossist og digitale frontløber, når årets VVS messe står for døren? Brødrene Dahl giver i år kunder og forretningsforbindelser en virtual reality-oplevelse, som Magnetix Linked by Isobar har konceptualiseret og bygget.

Faglighed, fejring og konkurrence

Kort fortalt går det ud på at samle rør på tid på et virtuelt badeværelse. Og ikke på egen hånd, men sammen med en makker for at sætte en tyk streg under, at Brødrene Dahl i år fejrer 150 års samarbejde med danske VVS'ere. Og når nu udfordringen foregår på tid, er det oplagt at koble en konkurrence på og kåre messens hurtigste makkerpar.

Gør branding til en leg

Christian Agger der er marketingdirektør hos Brødrene Dahl ser projektet som endnu et eksempel på værdien ved at turde gå nye veje: 'Det understøtter vores brand og viser, at vi gerne prøver ny teknologi af, når det kan give kunderne en god oplevelse og ekstra dimension på vores relation. Og her gør det bogstaveligt talt branding til en leg.' 

 Et fedt koncept for os begge

'Det er et fedt koncept, fordi vi får sat Brødrene Dahl i spil på en sjov og engagerende måde overfor VVS'erne’, supplerer Jimmi Eriksen fra Magnetix Linked by Isobar. ’Samtidig demonstrerer det vores kompetencer på dette område. Virtual reality er endnu en streng, vi kan spille på, og det bliver et område i stor vækst fremover.'

I første omgang skal Virtual VVS reality-udfordringen bruges på VVS '17 messen i Odense i slutningen af april. Herefter er det tanken at sende udstyret på tur rundt i Brødrene Dahls butikker, så mange flere VVS'ere kan få lov at prøve, om de virtuelle evner matcher færdighederne i den virkelige verden.

Jimmi Eriksen

Director of Campaign Services, Partner


(+45) 8838 3010