Brødrene Dahl hædret for omnichannel

28. maj 2018

FDIH har netop uddelt de eftertragtede E-handelspriser – og igen i år vandt Brødrene Dahl, denne gang i kategorien Bedste Omnichannel-virksomhed.

Det er 7. gang Magnetix og Brødrene Dahl vinder en e-handelspris sammen for arbejdet med at skabe en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af alle digitale og fysiske kontaktpunkter, et samarbejde der nu har varet i snart 7 år. 

Juryen begrunder prisen med at Brødrene Dahl ”igen har hævet barren for, hvordan danske virksomheder kan bruge data. Virksomhedens strategiske og visionære brug af data og nye teknologier skaber en personlig og gennemtænkt oplevelse, som sikrer nye og tilfredse kunder i en benhård branche. Brødrene Dahl er kort sagt en unik virksomhed, der imponerer juryen og inspirerer konkurrenterne.”

Brødrene Dahls platform er i konstant udvikling. Blandt de nye initiativer hos Brødrene Dahl er bl.a. en ’branchescanner’, der hjælper Brødrene Dahls kunder ved at give et hurtigt overblik over prisniveauet på b2c-markedet for et givet produkt, så den enkelte håndværker nemmere kan tilbyde deres egne kunder en attraktiv og konkurrencedygtig prissætning. 

For nylig har VVS-grossisten også lanceret ”E-plan”, en service der hjælper Brødrene Dahls kunder med at udvikle og optimere deres forretning baseret på deres købshistorik, så kunden fx kan få anbefalinger til ændrede købsmønstre og leveringsmetoder. 

Hos Magnetix er Client Service Director Jimmi Eriksen glad og stolt over både prisen og det fortsatte samarbejde: ”Vores partnerskab med Brødrene Dahl betyder meget for os, både fordi det dækker alt fra strategi og rådgivning til implementering og optimering, og også fordi det understøtter vores egen mission om at levere sammenhængende omnichannel-kundeoplevelser.”

Jimmi Eriksen fremhæver arbejdet med at skabe større sammenhæng mellem fysiske butikker og digitale kanaler, bl.a. ved at sammenkoble app og instore-skærme, som noget af det mest spændende ved arbejdet med Brødrene Dahl – noget der kun har kunnet lade sig gøre på grund af et stærkt samarbejde:

”Det er jo en pris der belønner en lang, dedikeret indsats. Vi har fået bygget et fælles team hvor alle både hos Brødrene Dahl og her i Meldahlsgade brænder for hele tiden at forbedre kundeoplevelsen. Vi er meget stolte over årets pris, ikke mindst fordi vi var i konkurrence med et meget stærkt felt af dygtige B2C-virksomheder, som virkelig også har formået at flytte sig langt.”

Jimmi Eriksen

Director of Campaign Services


(+45) 8838 3010