BankNordik åbner op med Magnetix ombord

20. juni 2018

SDC – det tidligere Sparekassernes Datacentraler – har 120 bankkunder i Norden, som alle bliver en del af ny open banking-platform.

’Open’ fordi bankerne giver tredjepartudbydere adgang til deres API’er – og dermed også fripas til at skabe nye ydelser og programmer, der løfter kundeoplevelsen. Magnetix er SDC’s bureaupartner og har netop søsat BankNordiks helt nye digitale platform i første omgang til bankens åbne sider. 

Christina Rind Helsbro, CCO i Magnetix: ”BankNordiks nye website åbner mere op for de gode kundeoplevelser. Udover en bedre æstetisk og intuitiv oplevelse, kommer vi tættere på hver enkelt kundes behov. Som resultat kan BankNordik derfor give en endnu bedre personlig rådgivning. Og det er alfa og omega, når det kommer til at skabe gode og stærke relationer til sine kunder.  I første omgang dækker løsningen kun de åbne sider, men det samlede projekt for SDC vil resultere i en sømløs brugerrejse på tværs af alle digitale løsninger – åbne, lukkede, web og app – hvilket er meget banebrydende i bankverdenen. Løsningen er baseret på Sitecore, ReAct og ReAct Native.”  

Bank med blik for øjenhøjde

BankNordiks nye platform gør op med unødig kompleksitet og indefra-ud fokus for at møde kunderne præcis, hvor de er. Det skaber mere tryghed og løsner op for dialogen om noget så basalt og personligt som privatøkonomien. Kommunikationen er livsfase-opdelt og fokuserer på alt fra familielivet, bolig og pension til mere kritiske situationer som sygdom, skilsmisse eller ledighed. På baggrund af adfærden på sitet bliver den enkelte kunde mødt af målrettede budskaber og skræddersyede løsninger. BankNordiks kunder kan nu glæde sig til en bankrådgivning, der for alvor kommer tæt på – og som er til at forstå.  

Christina
Rind Helsbro

CCO


(+45) 8838 3010