Arriva tager på digital rejse med Magnetix

9. juli 2014

Arriva står for tog og busser til tiden. Men i fremtiden skal virksomheden i endnu højere grad også stå for en digital kundeoplevelse i topklasse – og den destination skal Magnetix hjælpe Arriva hen til.

Det nye samarbejde skal føre til den kollektive trafiks bedste rejseoplevelser – fra information og research til booking, køb og rejse, på tværs af fysiske og digitale kanaler.

Magnetix' CEO Martin Bochineck: "Vi har store forventninger til hvad vi kan nå sammen med Arriva. Det er en virkelig interessant udfordring med høje ambitioner på begge sider af samarbejdet".

Arriva er Danmarks største kollektive busselskab – og det mest rettidige togselskab i landet. Men Arrivas danske ledelse har meget større ambitioner for kundeoplevelsen end 'blot' at levere de stærke forbindelser og den høje driftskvalitet de allerede har bedre styr på end nogen andre i Danmark.

"Vores vision er at levere den kollektive trafiks absolut bedste rejseoplevelser - ikke bare de bedste rejser", siger Arrivas kommercielle direktør Thomas Hedegaard. "Det handler om ikke bare at undgå gener, klager og forsinkelser - men at tilføre nye servicedimensioner til alle rejsens faser. Vi vil hæve barren for hvor attraktivt det kan blive at rejse med kollektiv trafik."

Også hos Martin Bochineck er der store forventninger til samarbejdet: "Arriva er på mange måder en ønskekunde. Alt hvad vi laver i Magnetix er fokuseret på interaktionen med slutkunden – og her bevæger Arriva sig i et ekstremt spændende krydsfelt mellem salg og service. Vi har mulighed for virkelig at flytte noget i kundernes hverdag, og det er i sig selv spændende. Samtidig har vi en fælles forståelse af at vejen mod den fuldendte digitale kundeoplevelse er en proces, ikke et projekt, og det giver efter vores erfaring de bedste betingelser for at lykkes."

Martin
Bochineck

CEO


(+45) 8838 3010