Magnetix valgt som Alkas nye dialogbureau

12. februar 2016

Alka vil skabe Danmarks bedste kundeoplevelse på forsikringsområdet. Magnetix er valgt som ny dialogpartner på vej mod det ambitiøse mål.

Målrettet kommunikation og personlige serviceoplevelser på tværs af alle kanaler:

At skabe interessant, personaliseret, relevant og rettidig kommunikation med kunderne er et afgørende element i rejsen mod Alkas strategiske mål.

Alka har nemlig sat sig som strategisk mål at have Danmarks bedste kundeoplevelse i 2020. Det kræver digitale kommunikationstilbud i topklasse – som Magnetix skal være med til at udvikle.

Jakob Spangenberg, direktør, Salg- og Marketing i Alka, siger om valget af Magnetix som ny samarbejdspartner: “Det er ikke nok at kunne kommunikere præcis og relevant i én kanal ad gangen, og derfor var det vigtigt for at finde et bureau der som Magnetix kan understøtte vores ambitioner om at samtænke vores medier og kanaler. Kun på den måde får vi skabt en sammenhængende kundeoplevelse.”

Jakob Spangenberg peger på at det er Alkas ambition at være førende indenfor personaliseret digital service: “Vi har enkelhed og tillid som kerneværdier, og det betyder i dag at vi skal kunne tilbyde en hurtig og letgennemskuelig service, gerne med øget selvbetjening som mange kunder ønsker, men stadig på en måde hvor den digitale kundeoplevelse bliver lige så tryg, enkel og personlig som en samtale med en rådgiver”.

Rikke Clausen, partner & director i Magnetix, ser mange muligheder i at lave spændende projekter sammen med Alka.

“Det er jo ofte en udfordring for forsikringsselskaber at lave content marketing der faktisk er interessant, fordi de fleste mennesker synes deres forsikringer er lidt kedelige. Dette er også en udfordring hos Alka – men selskabet har allerede gode erfaringer med at engagere kunder og potentielle kunder digitalt, og det er denne udvikling og retning, som vi skal samarbejde om at styrke og udvikle”. 

Alka er fagbevægelsens forsikringsselskab, og ejes i dag bl.a. af FOA, HK, 3F og Arbejdernes Landsbank. Alkas historie begyndte i 1903 med stiftelsen af Arbejdernes Livsforsikringsselskab, og navnet Alka opstod ved en fusion i 1944.