Magnetix bag nyt ALK website

6. oktober 2016

Allergivaccinevirksomheden ALK har sammen med Magnetix netop lanceret et nyt responsivt corporate website.

Danske ALK er førende i verden inden for forebyggelse, diagnosticering og behandling af allergi. Det er en position, som selvsagt er værd både at fastholde og kommunikere ud. Derfor lancerede ALK og Magnetix i september et nyt, responsivt alk.net med endnu skarpere fokus på formålet og brugeroplevelsen. 

Fokus på både form og formål

Når det gælder formen, har det nye site fået et mere tidsvarende og indbydende udtryk. Små detaljer og lækre transitions giver brugeren en bedre oplevelse. Og så er det nye design responsivt, så oplevelsen også følger med på tablet og mobil.

Noget af det, der især kendetegner det nye site er langt mere fokus på at være purpose-driven. Med andre ord sætte sagen – behandling af allergi i centrum – fremfor organisationen og produkterne.

Dette nye, skærpede fokus flugter rigtig godt med ALK’s ønske om at arbejde målrettet med content marketing. I virkeligheden handler det om at møde de forskellige målgrupper dér, hvor spørgsmålene og behovet for viden opstår. At sætte ind, hvor det gør størst forskel - præcis som når man skal bekæmpe allergi.

Se det nye alk.net »

Magnetix har leveret strategi, koncept, UX og design til alk.net, mens ALK selv har stået for implementering af den færdige løsning i Drupal.

Lars
Harder

Director of Project Services


(+45) 2773 4801