16. november 2017

'Al reklame virker...'

Valgplakat.png

”Der er gode, og der er mindre gode valgplakater, men al markedsføring virker, siger chefen i et århusiansk reklamebureau.”

Valgplakater er et periodisk fænomen, de fleste af os sikkert har en holdning til. Hvad enten vi finder dem ligegyldige, ufrivilligt komiske eller knivskarpe (sjældent), så tjener de i hvert fald ét vigtigt formål: at minde om et forestående valg. 

Men virker de? 

Det mener en reklamechef i Århus at vide. Der er flere ting, jeg er vild med i artiklen fra Stiften: 

Reklamechefens navn alene trækker op, og så selvfølgelig hovedkonklusionen: Al markedsføring virker. Jep. Ingen grund til at komplicere tingene. 

Så er spørgsmålet jo bare, om markedsføringen virker godt, dårligt eller decideret mod hensigten.

Skrevet af: Kenneth Olsen