16. november 2017

'Al reklame virker...'

Valgplakat.png

”Der er gode, og der er mindre gode valgplakater, men al markedsføring virker, siger chefen i et århusiansk reklamebureau.”

Valgplakater er et periodisk fænomen, de fleste af os sikkert har en holdning til. Hvad enten vi finder dem ligegyldige, ufrivilligt komiske eller knivskarpe (sjældent), så tjener de i hvert fald ét vigtigt formål: at minde om et forestående valg. 

Men virker de? 

Det mener en reklamechef i Århus at vide. Der er flere ting, jeg er vild med i artiklen fra Stiften: 

Reklamechefens navn alene trækker op, og så selvfølgelig hovedkonklusionen: Al markedsføring virker. Jep. Ingen grund til at komplicere tingene. 

Så er spørgsmålet jo bare, om markedsføringen virker godt, dårligt eller decideret mod hensigten.

Kenneth Olsen
Kenneth Olsen
Senior Copywriter
Kenneth har næsten 20 års dialogmarkedsføring på samvittigheden og et lige så gammelt ønske om større accept af sprogets mest markante kendetegn: Evig udvikling. Føler du trang til at sige: ’Det hedder det ikke’, kan du tilføje ’endnu’.
Skrevet af: Kenneth Olsen