12. januar 2018

Vil du have ROI? Så skal du have strategi...

ROI_Strategy.jpeg

A Digital Strategy Is A Prerequisite To Maximize The Return On Digital Investments

Det er nemt at købe teknologi. I princippet kræver det ”blot” en tilstrækkelig stor pengepung. Det er ikke helt ligeså nemt at få udbytte af teknologien.

Digital transformation og udnyttelse af nye, digitale teknologier kræver forretningsfokus, forandringsledelse og et knivskarpt fokus i organisationen på at skabe værdi for kunden. Kort sagt det kræver en strategi.

Forrester peger i dette blogindlæg på tre områder som er afgørende: 

1. Tænk udefra og ind. 
2. Fokus på underliggende behov, ikke på enkeltstående løsninger. 
3. Investér i ”økosystemer” som understøtter hele kunderejsen. 

Og så lover de os et nyudviklet framework til ROI beregning på større digitale investeringer.

Det ser vi frem til.

Sebastian Franck
Sebastian Franck
Executive Director Strategy & Innovation
Skrevet af: Sebastian Franck

6. oktober 2017

Farvel til API’erne, goddag til robotterne?

“What would a robot look like in the office? … think of a player-less piano. Think of a virtual workforce.”

En klassisk udfordring i digitaliseringen: To forbundne forretningsprocesser kører i to adskilte systemer. Så for at kunne levere på den service eller kundeoplevelse som virksomheden ønsker, kræver det en masse mennesker som flytter data fra det ene til det andet. Igen og igen og igen.


Nu har vi måske en løsning: RPA, som står for Robotic Process Automation og betyder at man, i stedet for at forsøge at integrere eller udskifte eksisterende IT, lader en software robot betjene den. Tænk over mulighederne i det.


I videoen forklarer en indsigtsfuld fyr, som hedder Davi Moss, hvordan RPA fungerer og hvorfor det er så utroligt interessant for alle os der arbejder med kundeinteraktion og -services. 16 inspirerende minutter som vil være perfekte at gå på weekend på.

Sebastian Franck
Sebastian Franck
Executive Director Strategy & Innovation
Skrevet af: Sebastian Franck

16. juni 2017

Der er nu 5.000 leverandører i martech - og det er en god ting

Insights_uge22_2jpg.jpg

"The spectacular scope explosion of marketing - and the rate at which new disruptions and innovations continue to roil marketing and business at large - has made it impossible for any one vendor to deliver everything that every marketer needs in a digital world.

Instead of choosing suite or best-of-breed, many marketers are now taking a suite and best-of-breed approach - using the suites as digital marketing hubs and then augmenting them with a range of more specialized products to bake their own, special marketing and customer experience cake."

De sidste år har vi fulgt de store IT-huse i deres opkøbsiver - Oracle køber vildt ind af Marketing Technology providers, IBM har købt og købt, Adobe arbejder i overgear på at integrere de indkøbte løsninger. Og mange har troet at nu blev branchen konsolideret. Med milliarder i pengetanken, var det kun et spørgsmål om tid, før valget af teknologi blev ligeså simpelt som valget af en smartphone - Apple eller Android, Adobe eller Salesforce?

Men selv om de store "marketing clouds" vitterlig er blevet stærkere og stærkere, er der dukket flere nye spillere med specialløsninger op end nogensinde før. Scott Brinkers Martech Landscape som udkom 10. maj. viser det med al tydelighed - 5.000 systemer optræder nu på kortet, hvor der for 6 år siden var 150.

Skal man grine eller græde? Helt klart græde ... af grin. For udviklingen har også gjort at de mange varierede løsninger spiller bedre og bedre sammen, og man kan vælge sin "suite" fa Adobe eller Oracle, uden at gifte sig med dem for resten af livet. 
Sebastian Franck
Sebastian Franck
Executive Director Strategy & Innovation
Skrevet af: Sebastian Franck