• Fordi førstehåndsindtrykket er vigtigt for et langt forhold

Nogle er til korte relationer, YouSee foretrækker faste forhold. Og derfor skal kunderne have mere med: YouSee More

Udfordring

Der er fart på markedet, og loyaliteten er lav

Det er nærmest umuligt at konkurrere på pris på underholdnings-, internet- og mobilmarkedet, for de små udbydere popper op som karse i vat og tilbyder ekstra lave priser for at udbygge kundedatabasen hurtigt. Og det virker.

 

YouSee har dog andre planer med sine kunder, for YouSee foretrækker lange, faste forhold. Derfor tilbyder de noget mere: Value-added-services (VAS). En VAS er på almindeligt dansk en ekstra service, der giver kunden merværdi. Og sådan én (eller flere) er med til at sikre, at kunderne får mere for pengene ved være kunde hos YouSee.

 

Men hvordan undgår YouSee, at fordelene samler støv? Der er jo ingen merværdi, hvis ikke kunderne bruger deres fordele jævnligt.

Indsigt

First impressions last a lifetime

En fordel er kun en fordel, hvis kunden er interesseret i den. Ellers bliver fordelen bare til den vare, som man har betalt for, men glemmer på båndet og aldrig får med hjem. 

 

First impressions last, og det gælder også for fordelsprogrammer. Det skal ikke bare have værdifuldt indhold – det skal også se ud af noget, så det vækker kundens interesse og engagement fra første møde. Det må gerne emme af kvalitet og lidt magi, ellers er opmærksomheden tabt. Derfor gjorde vi ekstra meget ud af launch og content, så vi fik alle med fra starten og gjorde det bedst mulige førstehåndsindtryk. For hvis kunderne først har takket nej, er det svært at ombestemme dem.

 

Indsigter fortalte også, at kunderne synes, at valgfriheden er en stor styrke ved programmet. Så det gør vi meget ud af at kommunikere, igen og igen.

Løsning

Data, indsigt og intelligens holder fordelene varme, sammen med kundeoplevelsen

Med YouSee More får kunden en bred vifte af fordele. Man kan blandt andet vælge mellem e-bøger, musik, film, mere mobildata og meget andet.Hvor mange fordele kunden kan vælge, afhænger af, hvor mange produkter kunden har hos YouSee. Jo flere produkter, jo flere fordele. I e-mailinvitationen lavede vi en personaliseret video for at øge relevansen og højne opmærksomheden. Teaser-elementet var et billede fra Google Street View af kundens egen adresse.

 

Ved at bruge automatiseret rendering af videoer i realtid kunne vi lave tusindvis af 1:1 videoer for få penge. Den individualiserede film brugte kundedata og parrede med Google Street View og flettede kundens nuværende produkter ind i film-launchen. Ved at være ultranære i content kunne vi lancere YouSee More som et program, der var skræddersyet til den enkelte – i stilrent design og superenkel UX for at gøre oplevelsen intuitiv og lækker på tværs af devices.

 

Et godt førstehåndsindtryk er naturligvis ikke nok. Så når kunden har valgt sine fordele, uddanner vi i den enkelte fordel. Vi smager også på løbende, om fordelen bliver brugt, og hvis ikke, inspirerer vi kunden til at skifte fordel. På den måde holder mailsporet kunden inspireret og aktiv. Og det er med til at minde kunden om den ekstra værdi, der er ved at være en del af YouSee More.

Resultater

Med open rates på helt op til 85% – og i gennemsnit 70% – har vi skabt en effektiv launchkampagne

Click to open rate ligger også på hele 72%, og click through rates på 65%. YouSee More udbygges hver dag med 1.000 nye medlemmer.

 

"YouSee More er et fordelsprogram, der forener data med oplevelse, automatisering med æstetik og giver kunderne en fed og inspirerende oplevelse hele vejen rundt, på alle devices. YouSee More giver helt enkelt kunderne mere med." Lasse Schmidt, Marketing Automation Tribe hos YouSee.

 

Både kundeaktivering og -involvering i YouSee More blomstrer, og lanceringen med det personaliserede filmcontent gik forrygende. Så mon ikke det er begyndelsen på et langt og fast forhold mellem YouSee og kunderne.

72%


open rate

65%


click through rate

1.000


nye medlemmer hver dag

Christina
Rind Helsbro

CCO


(+45) 8838 3010