• Et rent kanvas for en elegant løsning

Ved at udnytte potentialet i Facebooks Canvas-format kunne OREO fremhæve elegancen ved deres nye produkt OREO Crispy & Thin.

Udfordring

Hvordan spiser du din OREO Crispy & Thin?

OREO er kendt og elsket over hele verden. Den cremefyldte kiks optræder både som topping på kager og som smagsvariant i iskiosken. Og der kan opstå voldsomme diskussioner, om hvorvidt det er bedst at indtage OREOs i ét stykke eller ved omhyggeligt at slikke fyldet af den ene halvdel.  

OREO Crispy & Thin er noget helt andet. Tynd, elegant og mere skrøbelig end den traditionelle OREO. Den historie ville OREO gerne fortælle til en mere feminin og lidt mere moden målgruppe end normalt. Det krævede en ny fortælling – på et rent kanvas. 

Indsigt

En lomme af fordybelse.

Det går som bekendt hurtigt på Facebook. 1 sekund. Måske 2 sekunder – så har de fleste scrollet videre. 

 

Facebooks Canvas-format rummer et andet potentiale for fordybelse. Det fungerer på mange måder som et mini-site i feedet, der giver brugeren mulighed for at navigere mellem indhold uden at forlade Facebook. Dermed er der potentiale for at brugeren bruger længere tid på indholdet – hvilket de første erfaringer med formatet også bekræftede. 

Og det var kombinationen af disse egenskaber, der gjorde Facebook Canvas til et oplagt omdrejningspunkt for kampagnen. 

Løsning

OREO Crispy & Thin er tynde og elegante - præcis som origami.

Med ”Thin like Origami” skruede vi ned for den optimistiske og farverige tone, man normalt associerer med OREO. I stedet brugte vi Facebook Canvas til at skabe et stilfuldt origami-univers, hvor OREO Crispy & Thin kunne folde sig ud  – uden at give slip på det legesyge element, der er en kerneværdi for OREO som brand. 

Brugerens opmærksomhed blev fanget med en origami-inspireret animationsfilm, der ledte dem naturligt ind i et inspirationsunivers, hvor de selv fik mulighed for at prøve kræfter med den japanske papirfoldekunst. En aktivitet, der blev understøttet af offline samples med origamipapir på bl.a. banegårde. 

Resultat

Med Canvas-opslaget nåede OREO ikke bare ud til næsten 1/5 af den danske befolkning – de fik dem også til at stoppe op.

Canvas-opslaget øgede ikke bare kendskabet til OREO Crispy & Thin til en meget lav pris pr. visning. Omkring halvdelen af alle, der interagerede med opslaget, stoppede op længe nok til at se i gennemsnit 17 sekunder af fortællingen.

 

Indholdet fra Canvas-opslaget kunne desuden genbruges i de bannerannoncer, der hjalp med at trække over 145.000 klik ind til Canvas-opslaget, der fungerede som de facto kampagnesite. 

1


Million danskere nået

17


sekunders view through

145.000


Klik

Louis Dam​

Louise Dam

Client Service Director


+45 4178 7696