Digital platform til Forca

Med Magnetix’ hjælp har Forca lanceret et nyt, responsivt og personaliseret medlemsunivers. Løsningen sætter nye standarder for medlemsvendt, digital pensionskommunikation.

De færreste kender Forca. På trods af at mere end hver 7. dansker i den arbejdsdygtige alder bruger selskabet og dets ydelser. Forca er nemlig administrationsselskab for tre af Danmarks største pensionsselskaber: Lærernes Pension, PBU og PKA. Og Forca har med Magnetix’s hjælp bygget det nye digitale fundament for selskabernes medlemskommunikation

De tre pensionsselskaber, som administrerer arbejdsmarkedspensionen for ca. 500.000 medlemmer – skolelærere, pædagoger, sygeplejersker og beslægtede faggrupper – ønskede på samme tid at reducere omkostningerne og forbedre medlemskommunikationen.

Lærernes Pension, PBU og PKA kunne allerede bryste sig af nogle af de laveste administrationsomkostninger i branchen – jo mindre administration, des flere penge tilmedlemmernes pension. Men det måtte ikke være på bekostning af den gode medlemsservice. Og det var det dilemma Forca stod over for.

Digitalisering skal give bedre medlemsservice. Og meget gerne også billigere og mere effektiv

Før den nye platform havde de tre pensionsselskaber én fælles medlemsportal – som var urimeligt tung at opdatere og ikke egnet til at publicere løbende indhold på.Ved siden af lå tre helt selvstændige sites uden synergi, fælles udvikling eller delte ressourcer. Med den nye platform er alt samlet på ét sted, som giver selskaberne et langt mere dynamisk miljø at servicere medlemmerne i.

I samme ombæring er pensionsselskabernes selvbetjeningsværktøjer blevet redesignet, så de er langt nemmere at forstå og giver en markant bedre brugeroplevelse. Den fælles platform gør det således nemmere og hurtigere at servicere medlemmerne digitalt, den giver bedre information og løfter serviceniveauet betragteligt.

3 websites
1 platform

De tre websites - pka.dk, lppension.dk og pbu.dk - blev lanceret i løbet af tre dage i januar 2015. Herefter havde 500.000 lærere, pædagoger og sygeplejersker et helt nyt og brugervenligt univers for deres pensionsordning. Platformen er bygget som en responsiv webløsning der fungerer optimalt på alle skærme, så pensionen kan tjekkes på pc, tablet og smartphone.

En stor del af opgaven har været at integrere til pensionsselskabernes backend-systemer som leverer alle data til medlemsbetjeningen. Dermed får medlemmerne adgang til alle tal og informationer online og kan nemt administrere deres pension.

Tættere på brugerne

Ud over at gøre det nemt at betjene sig selv, har det været et mål at bringe personligt relevant information så tæt på den enkelte som muligt. Platformen personaliserer indhold og information efter brugerens data. På den måde sikrer den at medlemmerne ikke drukner i irrelevant information, men i stedet får lige præcis den indsigt de har brug for i deres livssituation. Og det gælder både i det lukkede univers bag login og i det åbne informationsunivers. De tre selskaber deler personaliseringslogikken – et godt eksempel på den effektivisering der liggeri løsningen.

500.000


medlemmer

37%


reduceret bounce rate

21%


flere besøg

38 SEK


længere besøg

Martin
Bochineck

CEO


(+45) 8838 3010