Kommunikation bygget på indsigt

Brødrene Dahls kundegruppe spænder vidt – lige fra enkeltmands-VVS’eren til installatørvirksomheden med 100 ansatte. Men med den rigtige indsigt kan det stadig lade sig gøre at kommunikere personligt og relevant til dem alle. Dialog- og loyalitetskonceptet eService er bygget på et fundament af data og kundeindsigt: En analyse af 31 mio. kundetransaktioner der identificerer nøjagtigt hvilke budskaber der er relevante for hvilke kunder – og hvornår.

TÆTTERE PÅ KUNDEN – MED RELEVANT OG AKTUELT INDHOLD

Når en kunde melder sig til eService, får han adgang til et digitalt overblik over sine transaktioner. Men rundt om transaktionen møder han også en lang række elementer der både uddanner, servicerer og inspirerer. Det er fx relevant branchenyt, produktanbefalinger og specifik faglig rådgivning til den enkelte virksomhed. I eService indgår:

  • Personlige og relevante nyhedsbreve baseret på fagområder og interesser
  • Personlige kampagner funderet på købshistorik, relevans og interesse
  • Triggermails med baggrund i kundens digitale adfærd
  • Loyalitetsprogrammer tilpasset vækstpotentialemodel

”Vi har fået indblik i vores kunder, som vi aldrig har haft før!”

Christian Agger,
E-handels- og marketingdirektør

SKABT TIL TRAVLE HÅNDVÆRKERE

Kommunikationen er både teknisk og indholdsmæssigt skabt med respekt for kundens situation: Fra udsendelsestidspunkt til mobiloptimeret design er al kommunikation målrettet til kunder der altid er mobile og ofte har travlt.

En stor del af kommunikationen er orkestret som automatiserede flows med dynamisk, personaliseret indhold. Det betyder at eService kan reagere både relevant og rettidigt på kundernes adfærd: Når fx en kunde har købt et produkt i webshoppen, følger eService hurtigt op med en målrettet e-mail der tilbyder relaterede produkter – til den rigtige individuelle pris.

KOMMUNIKATION DER VIRKER – RELATIONER DER HOLDER

Indtil videre har mere end 15.000 kunder meldt sig til — så halvdelen af Brødrene Dahls 30.000 kunder nu indgår i den stadigt voksende eService-familie. Og resultaterne viser tydeligt værdien af relevant, målrettet og indsigtsbaseret kommunikation: eService-medlemmerne køber mere, de køber oftere, og de involverer sig i Brødrene Dahls brand.

”Vi oplever, at vores fokus på data skærper eksekveringen strategisk, taktisk og kreativt og giver os som virksomhed en præcis pejling af, hvor vi skal investere marketingskronerne for at få mest for dem. eService er konge-eksemplet på det.”

Christian Agger,
E-handels- og marketingdirektør

E-Handelsprisen GULD 2014
I 2014 vandt Brødrene Dahl både hovedprisen GULD i FDIHs E-handelspris og prisen for bedste omnichannel-virksomhed – en pris der uddeles til virksomheder ”som giver kunderne en helhedsoplevelse, uanset hvordan de vælger at interagere med virksomheden”. Juryen lagde vægt på anvendelsen af data og sammenhængen mellem butik, webshop og emailkommunikation – et samspil der skaber værdi for kunden.

Rambukprisen 2013
Brødrene Dahl og Magnetix vandt Rambuk Indsigtprisen for eService som anerkendelse for programmets grundige afdækning – og anvendelse - af kundernes motiver, vaner, behov, adfærdsmønstre og valgkriterier.

68%


Gennemsnitlig open rate for eService e-mails

70%


Brand awareness efter lanceringen af eService. Før var tallet 51%

300%


Stigning i omsætning på udvalgte varenumre

14%


Større omsætning for kunder med eService

Jimmi Eriksen

Director of Campaign Services, Partner


(+45) 8838 3010