Altid som
aldrig før

Selvom man er fyldt 170 år, kan man godt være digital pioner: Tivolis gamle eventyrhave går forrest når det handler om at skabe en sammenhængende omnichannel-oplevelse for gæsten - en oplevelse så betagende som Haven selv.

Tivoli kom til Magnetix med en erklæret målsætning om at ville betage gæsten – og en fornemmelse af at det ikke helt skete online. Resultatet blev ikke bare et website – men begyndelsen på et strategisk samarbejde om at indfri drømmen om den fuldendte kanaluafhængige gæsteoplevelse.

Tivolis og Magnetix' samarbejde tog udgangspunkt i en enkel og letforståelig vision: Et moderne eventyr, fortalt fra gæstens synspunkt, om det perfekte besøg i Tivoli - hvor alle kanaler smukt spiller sammen om at formidle Tivoli-ånden, hvor oplevelsen er personlig uden at være pågående, og hvor det der loves på nettet, holdes i Haven – og omvendt.

En personlig oplevelse der betager gæsten, ikke blot i Haven, men på tværs af alle kanaler og som giver grund til at komme tilbage dag efter dag og år efter år - drevet af indsigt om gæstens behov og adfærd. En sand omnichannel oplevelse.

Siden 2012 har Tivoli forvandlet sig: Fra forældede platforme i et fragmenteret IT-landskab til en sammenhængende oplevelse på web, mobil, shop, selvbetjeningskiosk, e-mail, direct mail og app – med gæsten i centrum.

Ambitiøst roadmap med organisatorisk opbakning

Det er ikke en opgave der løses på et par måneder. Men den er værd at løse godt. Derfor arbejder Tivoli og Magnetix sammen efter et roadmap for udviklingen af den al-mediale gæsteoplevelse: En 4-årig plan der allerede halvvejs mod målet har gjort Tivoli til brancheførende på området, med flere prisbelønnelser i bagagen.

Det er en langsigtet strategisk plan for at realisere visionen. Både IT-investeringer og forretningsplaner understøtter det overordnede mål: En unik og betagende gæsteoplevelse, hvor gæsten er genkendt og anerkendt på tværs af kanaler. Vi er nået langt – men vil nå længere.

Det er en rejse der indebærer alt fra tung IT-integration (for sand omnichannel opnås ikke uden komplet teknisk sammenhængskraft) til finurlige papirklip til udsendelse til abonninerne (for hvad nytter det at alle kanaler spiller sammen, hvis gæsten ikke kan se sammenhængen?). En rejse mod en ny virkelighed. Fra gynger – til geotargeting.

En sammenhængende oplevelse overalt hvor gæsten møder Tivoli

Tivolis gæster oplever allevegne en konsistent brandoplevelse, med klar forbindelse mellem fysisk have og digitalt design med samme finurlige detaljerigdom. Tivolis mobile tilstedeværelse forstærker det fysiske besøg; når gæsten er udenfor Haven, lokkes med ugens eventprogram; er gæsten inde i Tivoli, vises det aktuelle dagsprogram og havekortet, så gæsten nemt finder næste koncert, forestilling eller Rasmus Klump-rundtur.

Nyeste skud på stammen er Tivoli-app'en, der både fungerer som et digitalt årskort og som interaktivt havekort der fuldender oplevelsen i Haven. Selv de fysiske selvbetjeningskioske er bygget på samme platform som web og mobil - Sitecore – og er en del af samme løsning, på tværs af fysiske og digitale kanaler.

Den gode oplevelse forlænges før og efter besøget i et omfattende program for dialog og nyhedsbreve; budskaberne er personaliserede og fx differentieret efter interesseangivelser på websitet, efter årskortstatus, og efter besøgsfrekvens i Haven.

41%


Øget omsætning i Tivolis webshop

44%


Øget omsætning i selvbetjenings-kioske

4,4 mio.


besøg på tivoli.dk i 2013

Lang dags rejse mod ... omnichannel

Tivolis digitale marketing har flyttet sig langt på kort tid – men fremtiden byder på meget mere: Bl.a. endnu mere avanceret og automatiseret dialog, og 'predictive personalization', der tilpasser vores digitale tilbud til din besøgsprofil.

Fagre nye verden i den gamle Have - men ikke uvant. Det er trods alt Haven, der altid er som aldrig før.

Martin
Bochineck

CEO, Partner


mbo@magnetix.dk

(+45) 8838 3010